fredag, januar 28, 2011

Langhelg og vanskelige fargevalg

Nå har jeg helg og det er deilig! Vi setter snart kursen mot Bergen hvor jeg skal besøke Marianne og treffe på Gøril og Conny håper jeg:)

Denne uken har jeg brukt mye tid på å tenke på fargevalg i huset. Vi får det klart til maler 7 februar og jeg bør da ha en idè om hvilke farger jeg/vi vil ha hvor. Det er vanskelig å velge om det skal gå i varme farger eller kalde. I dag var jeg innom Nysted for n'te gang og lånte da med meg noen tapeter til kontrastvegg i stue, gang og soveromet vår. Alle disse går i kalde toner, helte mest mot det idag. Av interiør har jeg sett meg ut et stort hvitt spisebord på Living, et hvitt eller sort vitrineskap, og så kan sofaen være lys grå. For å varme det litt opp går det an å kjøpe "lune puter", te-lys, noe trematerialer etc.
Tenkte jeg kunne vise dere tapetene jeg har lånt med hjem så kan dere se hva dere synes. Fargen på veggen vil da gå i hvitt med grått i, evt lyselysegrått...
Hva synes dere?? :) Opplysning om hvilket rom jeg tenker dem i står under bildet, og dere kan trykke på bildet for å få det større:)


Oversikt over tapetene jeg har med hjem..


Evt tapet til gangen..


Evt til soverom...


Evt til soverom..


Evt til stua...


Evt til gangen...


Evt til gangen...


Evt til gangen...

2 kommentarer:

Monica sa...

Soverommet ville eg nok tatt den svarte for å få større kontrast, den var kjempetøff!!! Må se litt mer på tapetene...... Var veldig mange fine her. Likte den mellomgrå til evt stue også,den med blomster i. Er veldig glad i en sånn vegg som bryter litt.

Anita sa...

Åh, her va det mye fint. Eg e veldig fan av grålig tapet med blomster, syns den lyse med stort blomstermønster va veldig fin! Det komme t å bli rålekkert!