tirsdag, mai 22, 2007

17 mai og litt annet..

Fant ut det var en stund siden jeg hadde oppdatert nå. Som alle hjemme har vi også feiret 17 mai her i Brisbane. Siden Knut og jeg er i NorSK-komiteen var vi selvskrevne på listen over frivillige til å hjelpe til nede på campus. Klokken 5.00 ringte alarmen, da var det opp å lage til ting til frokosten alle de frivillige skulle ha, før vi satte oss i taxien sammen med Thomas og Marianne og satte kurs mot campus. Har var det rigging av bord, pynting med ballonger, vaffelsteking med mer. Vi skviset også inn tid til en champagnefrokost nede i parken. Klokken 10.00 begynte folk å strømme til og det ble en knall dag med leker, tog, og underholdning. Her i Queensland the sunshine state hadde vi i hvert fall ingenting å si på været. Tror det var en ca 600 stykker som var innom på campus i løpet av de timene det stod på. Når alle hadde gått var det å sette i gang med rydding før vi tok taxi hjem klokken 5 på ettermiddagen. Det ble en liten powernap i sofaen før det var tid for dusj og finstas igjen. Vi var nemlig ute med en gjeng å spiste på thailandsk restaurant før vi joinet festen på Friday's. Desverre ble kvelden kort for meg, den lange dagen begynte å "catche up with me" i tolv tiden og jeg satte meg i taxi hjem;) Husker enda 17 mai i Bergen i fjor hvor vi hadde frokost og lunsj, og jeg satte å stirra på TV i tilfelle de skulle vise Knut som var konge på balkongen her nede, savner alle venner å kjente!!!!

Ellers så skjer det ikke så veldig mye. Vi har vært å sett 28 weeks later, ganske latterlig film egentlig. Rob har kommet tilbake fra Northern Territory så vi møtte ham på lørdag. Jeg har solt meg bittelitt. Og,... ja, det skjer ikke så mye for tiden. Folk er ganske opptatt med Uni-greier. Jeg begynner bare mer å mer å glede meg til å komme hjem!!! Ser frem til en supersosial sommer med masse morro:) Gleder meg også til å flytte inn i kjelleren til Rigmor og Erik. Har allerede sett på sofa på nettet og slikt:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

17. mai blei enn lange dag, men neste år kan me me go samvittihed stå gatelangs og se på all onnårholdningå.

Den massive delen me skolearbeid nærme seg slutten, så då kan Knut komma jemm og onnårholda Randi når hu e ferdige me jobb :)

Anonym sa...

Godt noen stiller opp for å gjøre 17.mai i Brisbane til en flott festdag. Bilder????
Nå er ekstrarommet til leiligheten ferdig. Det gjenstår å få malt tak og vegger. Det skal ordnes i løpet av de neste ukene, det blir et greit rom :)

Anonym sa...

Kult å lesa :) "Åsså har eg solt meg bittelitt.." den likteg! :) bare å kjøra på mens du fremdeles e der nere!! Glede meg t å få dåkk hjem !!

Anonym sa...

hørtes ut som enn gøy 17 mai.på dåkk då:-) Meg å erlend hadde 17.mai i Oslo for første gang...MYE folk,men koseli!!Så va me å traff Lizzi å Linn me typa på kvelden:-)Glede meg t du komme t Norge allså,få se deg litt oftere:-)Du må komma t Oslo åg då!!Store klem