torsdag, september 17, 2009

Det er ikke så ofte jeg oppdaterer lenger, så spøker med tanken om å bare avvikle hele siden. Men vi får se...

I helgen var vi i Oslo, skulle i konfirmasjon til Trym på søndagen så dro over tidlig fredag for å treffe venner og kose oss. Fredag var vi hele 14 stk som var ute og spiste på Yayas, en thailandsk restaurant som skrur av lyset midt under middagen og setter på lyd som illustrerer regn, ganske morsomt:) Tidligere på dagen hadde Knut og meg møtt Ingvild, Kaja og Nina i torshovdalen og spiste lunsj på Trikkestallen, veldig kjekt å se gamle studieveninner igjen:)

Lørdag gikk med til kafètur med Carlina, shopping med Mocca og fest hos Monica og Erlend på kvelden, morro! Så var det konfirmasjon og fly hjem på søndagen. 

Denne helga er det bergenstur da det er Sandnes Ulf mot Åsane og Ståle fyller år. Knut har slått på stortromma og vi skal faktisk bo på hotell, gleder meg:)

Når det gjelder hus begynner jeg å gi opp troen. Sandnes kommune slår fast at de må på befaring for å se om huset er for høyt, og da de ikke er så flinke til å behandle dispensasjonsøknader da dette tydeligvis er relativt nytt for dem så sier de hver gang vi eller Øster hus maser at dette har en behandlingstid på ca 9mnd, noe som i verste fall betyr at vi kan sitte i 6 mnd til og så få beskjed om at tegningene ikke er godkjent.... kjenner jeg blir litt varm i hodet. Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe det heller for å få fortgang i det... Arkitekten vår skulle ha møte med Sandnes kommune idag og skulle da nevne vår sak så får vi se. 

Jobb; jeg er blitt divisjonsverneombud og har idag fått beskjed om at jeg får det som et engasjement opp min turnusbrøk på 5E (som er 75%), noe som betyr at jeg får 100%tilsammen og skal ha 1,5 kontordager i uken. Målet er jo å bli knallendes god i arbeidsmiljøloven og sørge for at det er godt arbeidsmiljø i divisjonen jeg jobber i! Må si det er mye nytt og mye og sette seg inn i, men gøy med utfordringer også. 

Bilder: legger ut et kult bilde fra helgen:)

3 kommentarer:

Anita sa...

Hei snuppa :)
Så bra at du har gått opp til 100% nå, og det er vel litt kjekt med 1,5 kontordag i uka åg? du lærer nok masse på det og kan bruke det fremover også. Hørtes kjekt ut med oslotur og tur til bergen, hvilket hotell lå dere på? Men hørtes ikke så kjekt ut med husprosessen, det tar jammenmeg lang tid.. at det går an.. burde ikke kommunen satt igang en effektiviseringsprosess av tjenestene sine? Kan jo ikke holde på slikt hvis de skal tilfredsstille kundene (les innboerene) sine.. Jaja, ikke gi opp håpet!
Klem fra Trøndelagen :)

Monica sa...

OIoioi,ska dåkk sova på hotell i helgå? Så utrolig deilig! Godt å få nyta litt luksus oppi sparingå,d trenge dåkk;-) Va kjempekoselig å ha dåkk på besøk i Oslo!E velkommen igjen kati som helst:-D Eg syns det e veldig drøyt at d ska ta så lang tid med godkjenningsprosessen.D burde jo ver mulig å effektivisera d litt! Hb vertfall dåkk får ei flotte helg i Bergen,så ses me plutselig:-) klem klem

Randee sa...

Anita: ja syns det e greit med 1,5 kontordag i ukå, har ikkje heilt fått begynt ennå, men satse på en avklaring i løpet av ukå. Me låg på Thon Hotell Bristol, va veldig fint egentlig:)

Monica: jepp, me sov på hotell, ser ut som det drøye så lenge t me får huset at me har fonne ut me må kosa oss litt og;)