tirsdag, februar 09, 2010

Haukeli-tur

 I helga inviterte Brage oss med på hytta på Haukeli (eller hus nr 2 om du vil ;) ). Men det førte i hvart fall til at vi avspaserte en time ifra jobb på fredag, plukket opp Gram på Forus og satte kursen mot Haukeli. En times venting på ferja i Mortavika måtte til da det er mange som vil over fjorden på en fredag. Men etter det var det fint føre helt frem til hytta:)

Brage var ankommet litt før oss, og litt senere på kvelden kom Magnus, Mauri, Stine og Joar ifra Oslo og Alfred (far til Brage). Det ble en morsom helg. De fleste guttene boltret seg i bakken på lørdagen, mens Knut, Stine og meg la ut på en langrennstur på 1,3 mil. For meg som er ny på ski ble det en positiv overaskelse at jeg faktisk fikk det litt til. Hadde bare to fall, men unskyldningen var det det var i 2 forskjellige bakker som var veldig bratte! I de ikke fult så bratte bakkene følte jeg faktisk at jeg hadde kontroll:))

På kvelden fikset Magnus og Stine et herremåltid med marinert biff og båtpoteter, og brownies- kake til dessert. Biffen var så myk at den smeltet på tungen og det samme med brownies-kaken. Etterpå slappet vi av og spilte mimeleken hvor man først mimer med hele kroppen, så bare hendene mens man sitter bake en stol og til slutt skal man mime bare med hodet mens resten er bak en stol. Det er de samme tingene som blir mimet på alle rundene, men det byr på visse utfordringer allikevel:) Alfred var ny i denne leken og hans mimelapper inneholdt "en isbjørn som står på to bakben", "en panda som spiser bambus" og "en stein", rimelig vanskelig å mime de to første!!!

På søndagen var det strålende sol og guttene stakk fort ut i bakken etter en herlig frokost. Stine, Knut og meg ruslet bare ned til trekket og hjem igjen:) Så spiste vi en kyllinggryte før vi satte kursen hjem igjen. 

En meget vellykket helg:)

Ingen kommentarer: