tirsdag, juni 29, 2010

Budeia

Fra fredag til mandag har jeg prøvd meg som ekte gårdsjente sammen med Åshild og farfar. Bernt var i Egypt og da omstendigheter førte til at far også forsvant ut av arbeid måtte jeg hjelpe til så godt jeg kunnne. Farfar har vel styrt skuta men Åshild og jeg har hjulpet bra til :) Og så må jeg jo nevne at jeg har begynt å lære opp Knut også, snill som han er og stiller seg lærevillig i en alder av 27 år. Det er jo ganske skummelt være innpå så store dyr når du ikke er vandt med det!
I tillegg til alt det vanlige som skulle gjøres fikk omtrent 7 griser unger i løpet av helgen og det er ganske mye jobb det også!

Selv om det er tungt å stå opp halv 6 og mye hardt arbeid i en vanlig "gårdsarbeidsdag" har det sine gylne øyeblikk også:
- det er utrolig koselig når katten kommer i fjosdørå når vi melker for å få sin lille skvett med melk og litt kos
- det er fint å stå opp tidlig å se en nydelig dag ta form
- det er koselig å slippe ut kalvene og se at de venner seg til å gå ute på jordet
- det er søtt å se 14 skjønne grisunger ligge å sove inntil sin mor etter de har diet ferdig

Ingen kommentarer: