onsdag, august 25, 2010

Regn, regn og atter regn!

Jeg må le! Det har ikke regnet ordentlig siden før jul ifjor, men nå når vi skal sette opp et hus og kornet nærmer seg høsting høljer det ned som aldri før! Det er helt utrolig, bror min snakket om at det kom 50mm regn igår, helt vilt! Det regnet konstant hele dagen og natten. Idag blåser det i tillegg slik at det kjennes som om høsten virkelig har kommet og slått rot. Koselig inneværfor all del, men jeg håper bare ikke det fører til at huset bruker to måneder på å tørke opp igjen.

Det er ganske gøy å reise innom tomta nå, skjelettet til første etasje er reist og de har laget gulv i andre etasje slik at de reiser vel skjelettet der også hvert øyeblikk. Vi kan se hvor store vinduene blir og hvor inngangen er etc. Vi kan også gjøre oss opp en formening om hvor store rommene blir, i første etasje i hvert fall. Vinduene på kjøkkenet er store, og de gir en herlig utsikt ned mot gården og markene. Har til nå funnet en feil jeg burde ha sett før, men er for sent å gjøre noe. Vi får et vindu rett bak sofaen i tv-kroken slik at når du sitter i sofaen kan du bare snu på hodet og se rett ut i gårdsrommet. Jeg har alltid sett for meg at det vinduet er en halv meter lenger opp, men det er bare jeg som ikke har lest tegningene godt nok.

Trening har det blitt lite av i det siste.. Har manglet litt lyst og så har det vært litt andre ting som har stått på. Men satser på å få gjennopptatt vanen igjen snart.

Håper dere har det fint i høstværet :)

1 kommentar:

Monica sa...

Hvis det er noen trøst så er været veldig ustabilt her borte i øst også. REgn èn dag, sol den neste....Sommeren ser ut til å være over! Men så er det jo så mye å glede seg til nå i løpet av høsten også da;-) Jeg gleder meg sånn til å få se huset deres! Syns det høres veldig koselig ut å ha kjøkkenvindu opp mot gården og markene. Når det gjelder trening, så er vi hvertfall to om det. Jeg har vel trent eksakt to ganger de siste 4 ukene (har vært litt ferie inne i bildet også da;-)), så må nok snart sparke meg selv i gang igjen:-D Ha en flott dag Snuppa!!