tirsdag, mars 01, 2011

Litt frustrert

Da har jeg vært i Bergen og har kommet hjem igjen. Ble jo lagt inn på Haukeland Universitetssykehus igår for å få gjort en abblasjon (brenning av en ekstra tråd i hjertet som man antok trigget min raske puls under trening). Egentlig skulle jeg skrives inn igår og ha inngrepet idag, men da de hadde fått en kansellering ble jeg tatt med en gang jeg kom inn dørene der oppe i går.

Inngrepet foregår ved at de går inn i en vene i lysken og opp til hjertet med en ledning. Når den er på plass trigger de hjertet med strøm og medisiner for å få frem en rask og evt uregelmessig rytme. Vanligvis pleier de da og se det ganske kjapt hvor den ekstra ledningen ligger og så brenne den vekk. Desverre fant de ikke et slikt område på meg og de avsluttet undersøkelsen uten å gjøre en behandling. Så da er jeg jo like langt. I dag skrev de meg ut og jeg må nå vente på en MR som jeg skal ta på sykehuset her og så går jeg utifra at jeg får time hos kardiolog etter den MR-timen. Hvor lang ventetid det er på MR her tør jeg ikke si, jeg håper bare det ikke er snakk om måneder... Frem til jeg blir fulgt opp her må jeg prøve en ny beta-blokker tablett. I følge han som skrev meg ut kunne jeg bare begynne å trene igjen så da får jeg jo begynne litt forsiktig i neste uke. Synes det er litt rart at kardiologen her har advart meg mot trening og nå sier de jeg kan begynne igjen selv om situasjonen er den samme. Får jo bare prøve å se hvordan det går. Men synes jo det er litt skummelt da jeg de siste gangene jeg har trent har fått veldig høy puls av små ting. Går lett opp i over 230...

Så jeg må innrømme at jeg er litt frustrert, hadde sett for meg at etter jeg hadde vært i Bergen skulle dette problemet være løst og fikset, og så er det jo ikke det. For all del, det er jo ikke livstruende og hverdagen er jo helt problemfri, men det er allikevel der og jeg tenker på det og det hindrer meg i å gjøre enkelte ting jeg har lyst å gjøre. Så da tillater jeg meg å være litt frustrert idag.....!!!!!!

I morgen er det tilbake til jobb igjen, og så skal vi begynne på parketten i første etasje.

Men ikveld skal vi kose oss med hjemmelaget pizza sammen med Eystein og Frank, og så kommer Gram etter jobb og da skal vi se "To på rømmen" :)

Ingen kommentarer: