lørdag, september 23, 2006

Finvær:)

Godværet har endelig kommet til Brisbane, og det er meldt 30 grader i morgen. I dag var Marianne, Kerstin og meg og solte oss på Southbank, var skikkelig deilig! Ikveld laget Knut og jeg hjemmelaget hjemmelaget pizza til middag, som vi alltid gjør på lørdager. Etterpå har jeg vært å sett "Failure to launch" hos Marianne, koselig:)

I går gjorde vi noe annet koselig. kerstin og Rune bor over der med Southbank og de har gått forbi noen grillpunkter som de syntes så så koselige ut, så de tok initiativ til grilling der. Vi var vel en ti stykker som satt og grillet og koste oss:) Southbank er en liten oase som er laget til med plener og falsk strand med basseng og altså også et par grillpunkter plassert rundt forbi. Man tar enkelt og greit med seg den maten man vil grille så sitter man i parken og griller. Veldig gøy og sosialt!:)

Ellers har jeg ikke så veldig mye å fortelle. Registreringen min har jeg ikke hørt noe om enda, så jeg venter i spenning! Sjekker postkassen med håp hver dag, for da kan jeg begynne å spørre rundt på sykehusene om det er håp å få jobb etter jul... Blir skikkelig skuffa og sint dersom de skriver og sier at de mangler noen papirer eller de vil at jeg skal ta kurs og sånt!

Jeg har funnet ut at jeg liker fleksibiliteten det er å jobbe for et vikarbyrå, for jeg bestemner helt og holdent selv når jeg vil jobbe, men det er utrolig kjipt når en har sagt at en kan jobbe de og de dagene en uke, f. eks har jeg sagt at jeg kan jobbe imorgen, men jeg har ikke fått et skift enda, så det kan bety tre ting;
- jeg blir vekket klokken 5.00 av en telefon; Kan du ta en tidligvakt?
- jeg får en telefon klokken 13.00; Kan du ta en senvakt?
- eller jeg går og venter hele dagen og kan liksom ikke gjøre så mye i tilfelle telfonen skal ringe men den ringer ikke...
Jeg spurte idag om det gikk an å sette en merknad på meg at jeg vil vite om skiftene senest dagen før, men da sa de at da ville jeg gå glipp av mange skift.. og jeg trenger jo pengene. Jaja, det er bare 8 uker igjen av denne jobben!!!

Legger ved noen bilder ifra grillingen igår:



1 kommentar:

Anonym sa...

Grilling på Southbank så kjekt ut. Flott at du legger til bilder, det er kjekt for oss her hjemme.