lørdag, oktober 07, 2006

Muticultural fiesta

I går var det noe som het Multicultural fiesta nede på Kidney lawn på Gardens point campuset. Det er en fire-timers aften hvor de forskjellige internasjonale klubbene som hører til QUT setter opp boder og selger mat fra deres land. Norsk solgte selvfølgelig vafler, nam!:) Jeg tror det til slutt ble litt mye vafler på meg, men det var godt i hvert fall. Samtidig er det en stor scene hvor alle forskjellige nasjonaliteter har et 10 minutters langt innslag med noe fra deres kultur, vi fikk se indisk glad-dans, asiatisk viftedans, sør-amerikansk salsa, to som var helt sykt gode til å "drille" med flammer, demonstrasjon med samuraisverd etc. Ganske morro. Vi i Norsk stilte opp med jentekor. Det er faktisk litt vanskelig å finne på noe som er typisk norsk og kan fremføres, vi har jo ikke bunader her nede eller noe slikt. For å gjøre det litt morsomt fikk vi med oss guttene, som selvsagt også var utkledd som jenter. Siden det ikke ble så kulturelt tenkte vi at vi kunne jo i hvert fall gjøre det morsomt! Martin var snill og spilte gitar, mens vi sang "En solskinnsdag" og "Vil du værra me mæ hjem inatt", den siste var Bj solist på verset og så kom resten av oss sterkt inn på refrenget. Folk lo og så ut til å kose seg, så jeg tror det var et vellykket innslag! Kanskje ikke så seriøst og innøvd som innslagene til de fleste andre, men som sagt, hva kunne vi egentlig gjort?

I dag har jeg vært på kafe med Marianne og så har vi kikket litt rundt i butikker, koselig det:)

Til neste uke har jeg fått vite at jeg skal ha 5 morgenskift på rad på samme plass så det blir jo greit. Det ligger ute i The Gap. Det er et skikkelig fint sykehjem, og de som bor der betaler 500kr natta for å bo der, så servicen er bedre enn på de fleste andre sykehjem. Selve komplekset er veldig fin, rommene er enorme, og det er fin hage rundt. Det eneste jeg reagere på er en liten ting. Se for deg at du sitter ute i "spisesalen" og spiser måltidet ditt, du får servert forrett, hovedrett og dessert, samt ditt valg av kaffe eller te. Egentlig veldig bra, det er litt som på en restaurant, vi servere alle og så tar vi vekk de tallerker og kopper de er ferdig med etter hvert. Men det som plager meg er at de har duker på bordet, og mens folk sitter og drikker siste rest av kaffen eller teen sin, så begynner vi å rydde vekk dukene, så vi løfter på koppen, tar vekk duken under, og setter koppen ned på bordet igjen. Er det bare meg eller blir det bare tåpelig? Dersom jeg satt og spiste en plass og de som jobbet der tok vekk duken før jeg var ferdig hadde jeg syns at det var veldig uhøflig. jeg vet jo at det er et sykehjem og ikke en restaurant, men hva er egentlig vits med dukene da?

Det var sikkert totalt uinterresant for de fleste, men jeg bare lurer på hva andre syns.

Ikveld vet jeg ikke helt hva som skjer, men det blir nok en rolig kveld. Håper alle har det fint!

Ingen kommentarer: