søndag, november 12, 2006

Helikoptertur:)

Siden jeg møtte Rob for 2 og et halvt år siden har han sagt at han skulle ta meg med ut på helikoptertur. Knut var med ham i mai, og valgte å stå over denne gang. Men meg og Bernt møtte opp i Redcliffe klokken halv 9 på lørdagsmorgen og hadde pakket bikini og badehåndkle, for vi skulle på dagstur til Moreton Island, i helikopter. Vi møtte Rob og en annen jente som heter Emma og etter litt klargjøring og fylling av bensin var alt klart for take off. Vi fløy over Moreton Bay og nøt synet av det klare blå vannet. Det var en strålende solskinnsdag og etter vi hadde landet på Moreton Island lå vi og solte oss et par timer før vi spiste lunsj og solte oss litt til. Når vi skulle tilbake til Redcliffe fløy vi opp og ned langs kystlinjen til Moreton Island og vi så mange store skilpadder, delfiner og stingrays, skipsvrakene som ligger langs stranden fikk vi også et godt bilde av. Alt i alt hadde vi en kjempedag, og jeg må innrømme at det var litt kult å ankomme øya i "eget helikopter", er skikkelig fin utsikt når en sitter 500-800 "feet" oppe i lufta.

Vet ikke om eg fortalte det men på fredag dro vi på dagstur opp til utkikkspunktet over Glass House Mountains og så kjørte vi opp til Montville og gikk in til fossen i Kondalilla national park. På kvelden var vi og spiste god kake og så film hos Marianne og Thomas. Kjipt dere ikke kommer tilbake neste år!!! 0

I dag også, likt som igår (lørdag), har Brisbane vist seg fra sin beste side. 30 gode varmegrader og klar blå himmel. Marianne og Thomas var borte og vi koste oss et par timer ved bassenget. Knut, Bernt og jeg skulle dra og spille bowls, men det viste seg at alle banene var booket så det var bomtur. Så vi har bare slappet av i stedet for. Ikveld skal vi på kino.

Imorgen skal i hvert fall Bernt og meg til Dreamworld, så det blir bra. Skal bli 33 grader:)


-Helikoteret vårt, tenk at det lille der er trygt i luften!

-Utsikten over Moreton Island, skikkelig fint!

-På stranda.

-Meg selv i helikopteret:)

- Rob, piloten vår.

-Noen av skipsvrakene.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen :) Å så deilig det såg ut! eg blir heilt misunnelig og varm om hjertet eg når eg ser sånt :)
Kos dåkk masse, å ohusk å oppdater underveis på turen din da..
Klem

Anonym sa...

Den turen må ha vært fantastisk både for deg og Bernt. Ligger Moreton Island utenfor Redcliff? (Vi var i Redcliff sammen med vennene våres fra Sandnes, nice place). Leste også på ditt andre innlegg at alt var i orden mht sykepleier jobb etter nyttår, og det er jo kjempeflott...:)Ha en fin ferie på Fiji. LA og Denver :)
Hvilken dato lander dere på Sola?

Randee sa...

Ja, Moreton Island ligger utenfor Redcliffe, vi fløy ut derifra. Var en skikkelig fin tur:) Vi lander på sola utpå kvelden 12 desmeber tror jeg... Skal sjekke det opp og skrive det i neste innlegg jeg skriver:)