torsdag, november 09, 2006

Regn, regn og mer regn!

Alle Queenslandere jubler for det har regnet enormt igår og idag! Det er også meldt regn imorgen. Noe av de 42 millioner tonnene med vann som datt ned fra himmelen igår traff til og med vannmagasinene slik at de vil holde i hvert fall et par dager ekstra! Egentlig burde jeg jo være glad siden Queensland har hatt en av de verste tørkeperiodene på 100 år eller hva det nå var, men så har det seg slik at det er mye kjekkere å ha besøk når været er fint! Føler ikke det er så mye å gjøre i Brisbane når det regner og sånt.

Bernt skulle egentlig på dagstur til Moreton Island igår, men da var han syk så han måtte avlyse den. I stedenfor gikk vi på museumet på South Bank, var til og med innom Sciencentre, hvor vi lekte oss mellom morsomme faktaer om kroppen og fysikk. Det gjør ingenting at Bernt gikk glipp av Moreton Island, for vi skal dra dit med helikopter på lørdag sammen med Rob.

Idag satte vi oss i bilen og vendte nesen mot Surfer's Paradise. Når vi var kommet halveis begynte det og regne og det har det nesten gjort i hele dag! Så vi spiste lunsj, så på bølgene, og var innom Ripley's Believe it or not museum. Så vendte vi nesen mot Byron Bay hvor Knut var innom favorittbutikken sin (der vi kjøpte bilde sist gan vi var der) og sikret seg to nye smykker. De har mye bra i den butikken! Vi kikket i et par butikker til før vi dro opp til fyrtårnet, der så vi på bølgene, nøt regnet og tok bilde med Australias østligste punkt på fastlandet. Vi skulle egentlig ligge over til imorgen, men siden været er så dårlig dro vi heller hjem igjen. På veien stoppet vi og spiste middag på en et av BP-sentrene som ligger langs motorveien. Jeg hadde store planer om å sole meg litt idag og imorgen, men satser på at det blir mye soling på Fiji!

Imorgen blir det nok en tur til Glasshouse mountains og Montville.

Ellers så kan jeg jo si at jeg skal være med i NorSK-styret etter jul. Jeg skal være sekretær. Blir morro det, og så er det jo en sjanse til å bli kjent med mer folk:) Knut skal fortsette i sin stilling som Webmaster. Nettsiden kan sjekkes ut på www.norskstudent.com .

Så kan jeg jo også si at jeg har sluttet i jobben min slik at jeg kan finne på ting med Bernt. Så nå har jeg ferie til jeg kommer hjem, siden jeg håper å jobbe mye på sykehuset over jul!;) Har vært på sykehuset og testet meg for MRSA (det er påkrevd når en har jobbet i helsevesenet i utlandet), og jeg får resultatene i neste uke. Tenkte jeg skulle teste meg her nede slik at jeg kan begynne å jobbe så fort jeg kommer hjem. Dersom jeg skulle være så uheldig å teste positivt tror jeg jeg legger meg ned og griner!!!

Hm, det var vel en liten oppdatering på mitt liv. Håper alle har det fint, og ikke vær redde for å legge igjen kommentarer:)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så koselig at Bernt er på besøk hos dere. Noterer meg plassene dere besøker, vi må også få sett oss mere omkring når vi er der over nyttår. Hva er MRSA test? Ha en fin ferie og kos dere.

Randee sa...

Heisann:) vi tenkte å skrive en bok til dere med tips til hvor dere kan dra, så du trenger ikke huske alle plassene. MRSA er methicillin resistente gule stafylokokker, og det er lite av det i Norge så helsevesenet er utrolig strenge på det. Det er bakterier som kan være vanskelige å behandle siden de er så resistente.

Bee-dicte sa...

Jeg er også lei regnet! Vi får jo besøk på søndag, så neste uke bør solen titte frem igjen! Hvordan fikk dere til helikoptertur til Moreton? Det høres spennende ut!

Randee sa...

En kompis av oss her nede har helikopter-lappen og har lovet meg en tur nå i to og et halvt år, så han skal ta meg og Bernt med ut, gleder meg:) Vi satser på finvær neste uke, men jeg er redd de har meldt regn:(

Anonym sa...

Nå som du skal være ambassadør for go' klubben vår er det viktig at du staver NorSK riktig da Randi ;) Det er forkortelse for Norwegian Student Klub og derfor er vi svært nøye på hvor store og små bokstaver plasseres, hehe =)

Randee sa...

Marianne: beklager feilen, nå er det rettet på og burde være rett;)

Anonym sa...

Hehe, det er good =) Forresten sinnsykt misunnelig på den helikopterturen! Jeg vil også!