onsdag, april 29, 2009

Hobby

Idag har Knut og jeg vært nede i Sandvedparken og med oss hadde vi speilreflekskameraet til Anders. Grunnen til dette er for jeg har fått så lyst til å lære meg å ta gode bilder. Har sett meg i hjel på Henrik Kreilisheim sine bilder, syns han fanger øyeblikk og mennesker på en utrolig fin måte!! Han var fotograf i Marianne og Thomas sitt bryllup ifjor. Så selv om jeg ikke har planer om  å bli proff tenkte jeg at det var jo morro å begynne en plass. Har til om med kjøpt en bok om digital fotografering og bildebehandling. 

Når vi hadde tatt et par bilder dro vi til kontoret til Knut, så gjennom bildene, plukket ut et par og lekte oss med dem i photoshop. Synes jeg fikk til noen gode resultat til å ha null peiling og det var første gang. Jeg kan ikke legge dem inn her, men de som har meg på facebook kan se dem der. Legg gjerne igjen kommentar:)

Husfront: Vår kontakt på Øster Hus har vært i kontakt med kommunen og ifølge dem må vi muligens søke om dispensasjon da huset er 2 etasjer over bakken og ikke 1,5. Dersom vi må søke om denne dispen er det i verste fall behandlingstid på 6 måneder!!!!! De skal snakkes igjen før helgen da nabohuset er 2 etasjer og ikke har bygget med disp, så alle må krysse fingrene for at vi slipper å vente på dette. Knut og jeg diskuterer litt mellom oss hvordan de kan bruke 6 måneder på noe sånn, er det ikke bare å si; "nei, dere får ikke" eller "jo, dere får lov". Det kan jo ikke ta lengre tid en maks en time å få oversikt og så ta en bestemmelse. Håper på positiv tilbakemelding fra Øster Hus imorgen:)

Ingen kommentarer: