onsdag, mai 27, 2009

System overload

Idag var Knut og jeg på møte hos Norema. Det er jo sikkert et år og lenger til de skal produsere kjøkken for oss, men vi må begynne der slik at rørlegger og elektriker kan sette opp sine rør/kabler der vi trenger dem. Så vi har brukt en del tid og tenkt gjennom hva vi vil ha i kjøkkenet og hvilke fronter vi vil ha, samt benkeplate og håndtak. Når vi kommer til Norema går det helt fint når vi går gjennom hva vi vil ha; høyskap her, komfyr her, store skuffer, skap der etc. Så kommer vi over på det estetiske, "vi vil ha fomat grått" sier jeg. Da får den meget hyggelige jenta/damen et litt sånn "ops det var dumt uttrykk" for den fronten går ut av produksjon. Når man da plutselig skal bestemme utseendet til kjøkkenet på en halv time gikk i hvert fall min hjerne i system overload. Hvilken front skal vi da ha? Hvilken benkeplate passer til? Håndtak?

For å gjøre historien litt kort; vi skal få tegninger og pristilbud på et kjøkken hvor vi har en blanding av hvit høyglans og en litt røff svart (den svarte fronten er en ny modell så vi har bare sitt en liten firkant av den, men ifølge selger var den meget stilig). Benkeplaten blir i hvit laminat med alu-kant, og håndtakene er av typen som festes på baksiden av fronten og stikker ut mellom skuffene. Jeg tror faktisk dette kan bli utrolig stilig, og gleder meg allerede glugg i hjel til tegningene kommer om en måneds tid. (Flaks for utålmodige Randi at selger skal på ferie i to uker nå.) For de som har vært tålmodige og hørt på hussnakket mitt så kan jeg også si at det er høyskapene som blir mørke, og U-en (der hvor vask og kokeplate er) blir hvit høyglans.

Når dette er sagt og fortalt kan jeg også si at vi har ikke fått søkt om byggetillatelse enda, da vi venter på byggemeldingspakken fra kommunen, noe som visstnok tar 10 ganger så lang tid i Sandnes enn i nabokommuner. Så dere kan tenke dere hvor utålmodig og klar for å komme igang jeg er!!!!

Over til noe annet. I januar ble jeg valgt til verneombud på min avdeling, noe jeg synes er litt morsomt/kjekt. Nå har jeg i tillegg blitt divisjonsverneombud, noe som betyr at jeg er nå verneombud for alle avdelinger som faller inn under kirurgisk-ortopedisk divisjon, og det er noe sånn som 6-7 avdelinger tror jeg. Dette betyr at jeg får frikjøpt tid fra avdelingen og får 1 eller 2 kontordager i uken, samt skal gå på en del møter/utvalg. Mye å sette seg inn i, men jeg tror det blir morro!:) I tillegg er det utlyst en 100% fast stilling på avdelingen som jeg håper på å få tak i, men jeg er stygt redd for at det er noen sjeler i ansienitetskøen før meg:( Men lov å prøve seg:)

Ha en fin dag alle sammen:)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hørtes spennende ut å bestemma sitt eget kjøkken. Eg må gjer noge med mitt ein gong, men liker ikkje romløsningen, og da blir det så vanskelig at eg ikkje orke tenka noge meir på det. Så eikeinredning fra 90 tallet fungerer bra nok inntil videre;-)
Kjekt å hørra at du er blitt verneombud og går laus på oppgaven med optimisme, det er sikkert masse interesant å lære seg der.
Kos deg masse med det fina veret dei har meld i helga :-)

Beate

Monica sa...

Så bra at du har blitt divisjonsverneombud,va d d d hetta?;-) Gøy å få gjort litt aent åg enn vanlig sykepleie kan eg tenka meg!Eg glede meg masse t å se kjøkkene dåkkas,glede meg t å se alt!!!!!kjekt å konna jørr litt sånne ting nå mens dåkk vente på byggepakken fra kommunen då...Skjønne godt at du blir utålmodige! ha ei flotte helg vennen:-)
Store goe klem