lørdag, mars 10, 2007

Helg igjen

Så var det jammen meg helg igjen.

Jeg kan vel begynne med krigen min. Jeg trodde lenge jeg hadde vunnet slaget, men fant for noen dager siden maur på rommet igjen så har satt ut to maurfeller til. Og idag kom prøvde de seg på det største tilbakeslaget. Jeg løftet på en tom pizzaeske som stod der med søppelet på kjøkkenet og denne hadde selvfølgelig mauren brukt som stige så det var fullt av maur i pizzaesken, i søppelet og rundt søppelbøtta. Disse maurene er så små at en må se etter for å se dem når de er spredt, men dersom en setter seg på huk ser en mange av dem. Vi la ut mer Ant Rid rundt området og hev alt søppelet. Så tok vi en liten tur ut på markedet i valley før vi gikk og handlet litt på woollies. Når vi kom hjem hadde mauren spist av Ant Rid'en, men vi bestemte oss for å vaske. Hele leiligheten ble støvsugd, golvene inne ble vasket med vann med pepperminte essens (maur liker visst nok ikke lukten av mint), og balkongen ble vasket med vann med eddik i. Jeg brukte også en sprøyte til å sprute ned sånn vaskemiddel som det står "hospital grade desinfection" på ned i huller langs veggen ute for mauren dør av dette. Jeg sprøytet også dette ned i hver ende av listen som skiller teppet og flisene på kjøkkenet for det er der mauren kommer opp. Så har jeg hevet en dynge babypulver over etterpå. Så får vi se om vi blir kvitt dem Begynner jo å bli bekymret for om det kan gjøre noe med prisen på leiligheten og slikt viss vi ikke blir kvitt dem. Stripen med kanel mellom kjøkkenbenken og veggen der vi gå inn på kjøkkenet består og jeg håper at vi på den måten klarer å holde dem ute fra selve kjøkkenet. Eller så er jeg også redd for at de skal begynne å blande seg med klærne våre, håper de holder seg på gulvet! Vi har også sprayet med insektsspray nede langs kanten av balkongdørene, slik at maur som prøver å komme inn blir drept. Og så en ting, hvorfor blir døde maur hentet tilbake til hiet av vennene sine? Greit for oss at de rydder opp etter seg selv men hva gjør de med "likene", begravelse?

Ellers kan jeg jo si at jeg har hatt min første vakt på Brisbane Private Hospital på ortopedisk avdeling. Blir bare ansatt som casual, men de sier det ikke skal bli noe problem å få nok vakter så vi får se. ( Advarsel; resten av dette avsnittet er kanskje ikke så interresant, mye "sykepleiesnakk") Må si at jeg ble veldig overrasket over hvor travel avdelingen er, og det er ganske høy "work load"på hver sykepleier. De driver gruppesykepleie så vi var vel 4-5 pleiere på min gruppe, men så hadde vi 12 rom, hvor to av de er 5 mansstuer. Og siden det er en kirurgisk avdeling fikk vi plutselig tilbake noe slikt som 8 post op pasienter og her nede går de bananas med OBS når folk har operert, hver halvtime i 2 timer og så hver time i to timer. Så eneste en gjør er jo OBS. Greit at man skal passe på altså, men... Så skal jo alle som har operert ha et "sponge bath" litt etter de har kommet tilbake til avdelingen slik at de skal føle seg vel..., er det privat sykehus så er det vel privat. Har jo masse å lære siden jeg ikke har vært på ortopedisk før, men det er jo stort sett det samme som går igje, "total hip replacements", "total Knee replacements", kne-rekonstruksjoner, ryggoperasjoner +++
Vi får se hvordan det går, jeg trenger i hvert fall vakter så jeg kan begynne å få litt lønn her nede!

Ellers så ble The International Pub Crawl holdt på torsdag 8. mars. Det ble en vellykket kveld med ca 209 deltagere. Var min femte pub crawl, men første som leder. Syns vi gjorde en god jobb jeg;)

Var å så Music and Lyrics igår, ganske søt syntes jeg:)

Har ikke skjedd så mye annet egentlig. Håper på finvær imorgen slik at jeg kan tilbringe dagen med bassenget:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Heisann Randi.
Da er Erik og jeg trygt hjemme igjen. Dumt at dere må sloss sånn med mauren, men håper at dere vinner kampen. Ikke kjekt med maur inne i leiligheten...
Ønsker deg godt søndagsvær, slik at du får kost deg på "stranden" og lykke til med jobben. Vi skal bort til Brage Sebastian og spise middag med ham og foreldrene - ikke mye utevær her - regn og 5-6 grader...God helg.