fredag, mars 30, 2007

Motivasjon?

Sitter her og det er fredagskveld. Knut og jeg har akkurat sett Somethings gotta give, ganske koselig og morsom film egentlig:) Igår var vi på ANSA sin quiz og så en liten tur på Down Under Bar siden vi (NorSK) arrangerte Norwegians down under fest. Greit nok det.

Idag har jeg bare slakket. Var nede i byen og traff Karina, Marianne og Kristine for vi skal nemlig på jentetur til Melbourne siste helgen i april, så det blir morro. Blir gøy å se Melbourne, og så skal vi også på dagstur langs Great ocean road når vi er der, og det har jeg hatt lyst til lenge. Litt kjipt å dra fra Knut, men vi får finne på noe gøy sammen i mid-semester breaken som kommer opp uken etter påske.

Jeg sliter virkelig med motivasjon til å trene for tiden. Bruker altfor mye av fritiden på å slakke i sofaen! Noen som har noen gode tips til hvordan å få opp motivasjonen? Jeg tenkte på å melde meg inn på et treningssenter, men så er det greit å spare de pengene, spesielt nå når det blir Melbourne tur. Vi har et treningsrom nede i kjelleren, så jeg har tilgang på litt apparater, men jeg klarer ikke tvinge meg selv ned ofte nok. Det tar jo bare en times tid, så jeg har jo masse tid til det, og jeg vet jo om alle fordelene med å holde seg aktiv og trene. Kanskje jeg hadde fått mer overskudd av det også. Jeg har sagt til meg selv at imorgen tidlig skal jeg ned, så vi får se hvordan det går, gir jo en skikkelig deilig følelse etterpå!

Hjemme er vel folk i skikkelig påskemodus! Man legger ikke merke til påsken på samme måte her nede. Det er liksom ikke snørapporter, påskekrim og Suverin Suveren reklamer på TV'en, og de har vanlig dag på Skjærtorsdag. Ikke har de påskemarsipan heller!! Må si at jeg savner kolibriegg;) Håper alle får en aktiv og gøy påske, spis litt påskemarsipan for meg også!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nærme seg påske her ja,glede meg sjikkeli t tur hjem!!Hørres kjempegøy ut me turen dåkk ska ha,du e heldige:-)Vett akkorat koss du har d me treningsmotivasjonen.....Men eg har vertfall jort enn store innsats i marsipanspising for deg,allerede fått nerpå øve ein pose,mmmm;-) Store klem

Randee sa...

Godt det ikkje bare e eg som slite me motivasjonen! Eg kom meg faktisk ner i dag morges, så får me se kor lenge det blir t neste gang;)

Anonym sa...

Kolibri egg rocke. Har fått sykt sansen for kolibristenger åg. inni di e marsipanen heilt gule!

Kjekt å lesa fra aussieland som alltid. Til å me eg fekk forresten tid t å bruga treningsrommet når me va på besøk hos knut! :)

Kjør på, kos dåkk!

Anonym sa...

Treningsmotivasjon er egentlig ganske enkelt. Jeg sier som Byggmakker: "Det skjer ikke noe før du begynner". Men på et generelt plan; ikke begynn for hardt, ikke vær for hard mot deg selv og hvor mye du skal trene - det er noe som gradvis bygger seg opp uansett. Det viktigste er (åhr så klisjé jeg kan være) å ha glede av den treningen du bedriver. Lydbøker gjør at du slår to fluer i en smekk! www.trim.no www.itunesmusicstore.com :) All you need :D Ha en fortreffelig påske!

Randee sa...

Magnus; kult å se at du lese siå mi då!

S'en: Hehe, konge å bruka Byggmakker-slagordet på trening og då, for det passe jo sinnsykt godt! Som du kanskje vet er jeg en treningsstudio jente, men det får jeg vurdere når jeg kommer hjem. Men kanskje jeg kan bli glad i tredemølle og ellipsemaskin også, er jo greit nok forsåvidt;)