torsdag, april 29, 2010

Here we go again

Vi har jo vært litt rundt forbi i det siste og ligget på mange ukjente rom, Beitostølen, Hotell Norge i Bergen og jeg har vært på Mån. Vanligvis pleier jeg å gjennømsøke sengene etter spor av bed bugs før vi i det hele tatt åpner kofferter/bager, men så har jeg blitt litt slepphendt med det da jeg har følt meg litt i overkant hysterisk. Men nå får vi se om vi må betale for det. Knut har nemlig fått seg noen fine bitt på låret, og jepp, de er tre etter hverandre i beste bed bugs-stil, pluss ett over de tre. Så nå får vi gi det noen uker og se om det kommer flere bitt om nettene. Dersom det ikke gjør det er det flott, dersom det gjør det er det ikke fullt så flott! Men det får vi ta om det skulle skje...

Dette fant vi ut når vi skulle legge oss igår, og med det på toppen av en sur grunnmursbygger og noe annet som også skjedde igår så var det to litt mutte sjeler som la seg igår kveld. Men, det ordner seg for snille jenter og gutter så vi får bare ta en dag om gangen ;)

Forresten, jeg fortalte jo at jeg skulle gi blod igår. Det gikk heller ikke helt etter planen, man må nemlig ha en Hb på 12,5 for å kunne gi blod (nedre grense for å ligge innenfor normalverdi er egentlig 11,7, men man må ha litt ekstra for å gi blod) og jeg hadde en Hb på 12,2. Så jeg fikk med meg 2 brett med jerntabletter og så skal jeg inn igjen om 20 dager så får vi se om Hb'en har steget litt slik at jeg får gitt blod.

Jaja, ha en fin dag! Nå skal jeg vaske badet før jeg går på jobb igjen.

3 kommentarer:

Rigmor sa...

Håper ikke at det er noen bugs i kjelleren. Har Knut vært ute og krøpet mens han var på rep??

Randee sa...

Han har vært ute i skogen på tirsdag og onsdag, men då hadde han på seg ullstilongs og felbuksa... men kanskje någe har bitt igjennom, me får satsa på det;)

Monica sa...

Det ordne seg alltid for snille jenter og gutter;-)Off bedbugs hørtes ishe mye gøy ut. Eg hb det bare e någen vanlige vårinsekter som har tatt seg någen bitt!! Ha enn flotte søndag vennen:-)