onsdag, august 02, 2006

Gjennombrudd?:)

Idag trasket jeg rundt i Queen Street, og gikk innom mange butikker i tilfelle de var på jakt etter noen nye ansatte. Veldig ofte får jeg ja til svar, men når jeg så sier at jeg bare kan jobbe i rett over tre måneder får jeg at de trenger folk som kan jobbe lenger. Noe jeg skjønner veldig godt, det er bare litt plagsomt for meg akkurat nå;) Men, så var jeg innom i en butikk; Suite boutique het den. Her trengte de folk, og de holdt på å teste folk gjennom noe de kaller Trial her nede. Dersom jeg var interresert i det kunne jeg komme tilbake og gjøre det imorgen. Så, det vil si at klokken 11.00 imorgen skal jeg ned til butikken, jobbe en time under oppsyn, og dersom hun var fornøyd med innsatsen min kunne jeg få en Casual position. En casual position innebærer alt fra 10-30 timer, men hei, det er bedre enn ingenting! Det eneste jeg må innrømme er at jeg er veldig nervøs, så jeg tørr ikke håpe for mye akkurat nå. Jeg har jo ikke stått i butikk på en god del år. Butikken selger fine kjoler, topper, skjørt osv, så det hadde jo sikkert vært kjekt å jobbe der, selv om det ikke er det jeg har brukt de siste 3 årene av livet mitt på å utdanne meg som. Jeg krysser fingrene for morgendagen.

Ellers har jeg også hatt et møte med en i Right Management her nede, samme selskap som far til Knut jobber for hjemme. Her fikk jeg mange tips om hvordan jeg skulle legge opp strategien for å få en jobb som er litt mer sykepleier-rettet. Så jeg har fått en del "oppgaver" (folk og firmaer jeg skal kontakte), og så får vi se hvordan det går. Jeg var litt nervøs før det møtet også for jeg var redd det skulle bli veldig formelt, men så viste det seg at fyren var kanonkoselig, og det var bare gøy.

Tror det var alt for nå egentlig, håper alle har det fint:) Bilder kommer så fort jeg har funnet ut hvordan jeg kan forminske dem slik at de ikke tar så mange megabites!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kuli. Håpe du får deg jobb ganske kjapt.

Snakkte forresten me svigerinne Elisabeth, å hu sa hvis hu bare hadde visst d hu visste nå om å få seg sykepleierjobb i Australia, så hadde det tatt 1mnd isteden for 5 mnd. Gi lyd hvis du vil ha e-postadressen hennas!

Keep up the blogging!

Hilsen Magnus

Randee sa...

Hei:) kjekt å se at du er inne å leser! Kunne du sendt meg e-mail adressen til Elisabeth? Så kan jeg hørre om hun har noen tips. Jeg har begynt søknadsprosessen nå, eller, det vil si jeg har begynt å få orden på alle dokumenter jeg må kopiere og få tilsendt etc.

Håper alt står bra til med deg:)

Anonym sa...

Heihei! Hvis du bare sende mail t andreas@hamso.com, så sjekke elisabeth åg den:)

Jadå, må jo lesa! Du får bare fortsetta å oppdatera jaffal!